Ματζόρε (μείζων) – Δρόμοι – Τρόποι – Κλίμακες

Αξίζει να σημειωθεί για όλα τα παρακάτω δεν υπάρχει απόλυτη συμφωνία απόψεων, επειδή όπως αναφέρεται, δεν υπάρχει ένα ενιαίο θεωρητικό σύστημα για την ελληνική λαϊκή μουσική. Ορισμένοι μουσικοί ενδέχεται να χρησιμοποιούν άλλες ονομασίες ή μια ονομασία να έχει διαφορετικές έννοιες μεταξύ των μουσικών. Άρα σε ένα τέτοιο ζήτημα δεν υπάρχει πλήρης αντικειμενικότητα και ορθή επιστημονική άποψη άρα όλες οι απόψεις είναι σεβαστές . Εμείς προσπαθούμε να συγυρίσουμε τις ονομασίες όπως τις καταγράψαμε από βιβλιογραφίες και μαρτυρίες παραδοσιακών οργανοπαιχτών, δεν πρέπει να ξεχάσω ν’ αναφέρω και τον αείμνηστο Σταύρο Γεωργόπουλο (πατέρα μου) που η πολύτιμη διδαχή του στην παραδοσιακή μουσική και ειδικότερα στους τρόπους (δρόμους) όπως τους αποκαλούσε ήταν απαράμιλλη και ουσιαστική . Τελικά θα διαπιστώσετε με τον παρακάτω πίνακα ότι όλοι κινούμεθα στους ίδιους τρόπους – δρόμους ,απλά η διαφορά – διαμάχη βρίσκεται στην προφορά και όχι στις στην ουσία που εν τέλει είναι οι νότες , εμείς υιοθετούμε την πρώτη στήλη όσον αφορά τις ονομασίες καλά ξεμπερδέματα … Μαντζόρε (μείζων) – Δρόμοι – Τρόποι – Κλίμακες __________________________________________________________________________ Ράστ / η Καργκάχ με 3b makam Χιντζάζ & Χιντζάζ Χουμαγιούν 6# Χιντζασκιάρ Χουζάμ Πειραιώτικος Χουζάμ πειραιώτικος /η Σεγκιάχ /η Σενγκιάχ / η Ταμπαχανιώτικος (Χουζάμ με 6 μικρή) Ματζόρε / η Μείζων Πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει και η αρχαϊκή ονομασία π.χ (Ιωνικός ) η Φυσική είναι ο 1ος τρόπος Ιωνικός κ.α όπου θα αναφερθούμε εν ευθέτω χρόνο .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου